The Zubli Zainordin Blog

Icon

The Man, Total Life, Expertise, Ideas, Views, Services, Contributions, Recommendations, Awards, and More

Zubli Zainordin Technorati # 8 Bahasa Malaysia

Zubli Zainordin

From the source of:

Majalah.Dompas.netMajalah.Dompas.net…(majalah.dompas.net)

By:
dompas Syafrein Effendiuz Usman

Technorati # 8

Oktober 8, 2007 |

Bomoh Kampung

Zubli Zainordin

Entah siapalah yang punya pemerhatian, mahu sahaja saya katakan betul.

Bomoh tempatan, yang berpusu mendapat khidmatnya ialah orang luar dan orang dari seberang. Orang tempatan tiada atau jarang-jarang berkunjung.

Kalau tokoh yang hebat di Malaysia, kerajaannya ambil konsultan Amerika. Kalau tokoh yang hebat di Malaysia, rakyatnya baca buku karya Barat.

Sedangkan konsultan Amerika itu tiada tahu budaya tempatan, karya mereka saya mahu, boleh, dan sedang saya membetulkan.

Kenapa begitu sekali? Mereka saya dapati tidak punyai Ilmu. Mereka hanya setakat pengetahuan atau knowledge sahaja.

Entah berapa tahun lamanya, saya telah tinggalkan dunia Melayu, dan bertitik tolak sebagai Achinese (Bapak keturunan Acheh dan Ibu keturunan China). Saya mula posisi diri di ezine@rticles.com dan mula mengusulkan kekhilafan Barat ketikamana mereka menidakkan kewujudan Allah, tidak dapat melihat The Total Movie, dan tidak faham The Whole Story.

Bila sudah menapak di pentas dunia, barulah ada seorang dua anak Malaysia yang mengakui kewibawaan saya sebagai Public Communicator. Kemudian mereka lesap entah ke mana.

Itulah yang saya kagum kini. Jarang kedapatan di Malaysia insan seperti Syafrein Effendius Usman, yang menghargai saya sebagai blogger, lalu diundangnya saya menjadi penulis tamu di sini, dan insan seperti Bapak Eman Rais, saya saya tinjau blogs nya, saya nyatakan di sini, bukan calang orang dua insan di Indonesia ini.

Syabas kepada

aa-emanaa-eman

yang ngeblog

Tebak ManggisTebak Manggis(tebakmanggis.blogspo…)

Diary FriendsterDiary Friendster(fsabah.blogspot.com)

Duo DuniaDuo Dunia(duadunia.blog.com)

Renungan SekilasRenungan Sekilas(renungansekilas.blog…)

Mana dimana anak kambing saya...Mana dimana anak…(leknan-adrian.blogsp…)

http://majalahdompas.blog.com/http://majalahdo…(majalahdompas.blog.c…)

yang telah menyertai

Add to Technorati Favorites
Add to Technorati Favorites

Blog Information
Profile for Technorati

Add to Technorati Favorites

InsyaAllah saya akan pimpin bapak berdua bukan pula bapak sebagai pengikut ya, malah bermula dan sehingga bapak berdua menjadi pemimpin di Technorati.

Inilah bezanya kepemimpinan baru yang saya bahui di Technorati.

Ke puncak jaya kita bersama…InsyaAllah, berjaya total!

Zubli Zainordin pengasas Sains dan Seni Jaya Diri, pengarang blog Total Happiness dan pengelola Book Project blog, pengasas the Hall Of Fame blog.


Artikel Sentral, Catatan Sekilas, Cyber Ilmu, Dompas Network Where All Networkers Unite
Home Income Team Member, Majalah Dompas,
Majalah Dompas Net, Making Money From Home Just Got Easier,
Perkahwinan, Usahawan Maya.

 

Tebak Manggis, Diary Frenster, Duo Dunia, Renungan Sekilas,

Mana Di Mana Anak Kambing Saya

Majalah Dompas


Zubli Zainordin in Total Happiness organizes this Book Project Blog.


Artikel Sentral, Catatan Sekilas, Cyber Ilmu, Dompas Network Where All Networkers Unite
Home Income Team Member, Majalah Dompas,
Majalah Dompas Net, Making Money From Home Just Got Easier,
Perkahwinan, Usahawan Maya.

 

Santa Claus authors of Santa-Mail , Santa’s Elf Club , Santa’s Wish Tree,
Every Day Should Be Christmas
, Santa’s Wish List, and co-authors Santa’s Community Blog.


Shinade The Painted Veil

A Week In The Life Of A Redhead,
Groove Studio Dance Classes That Are Fun.

PurpleFrogCat Blog, PurpleFrogCat MySpace

Hall Of Fame Blog

Hall Of Fame Blog

Software and Web Development damsel_seo Damsel Quest Paradise.

(Please ask me how your blogs can be listed here)

Filed under: Technorati, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

One Response

  1. […] Check it out! While looking through the blogosphere we stumbled on an interesting post today.Here’s a quick excerpt [ Zubli Zainordin] From the source of: [ Majalah.Dompas.net]Majalah.Dompas.net…(majalah.dompas.net) By: [ dompas] Syafrein Effendiuz Usman Technorati # 8 Oktober 8, 2007 | Bomoh Kampung [ Zubli Zainordin] Entah siapalah yang punya pemerhatian, mahu sahaja saya katakan betul. Bomoh tempatan, yang berpusu mendapat khidmatnya ialah orang […]

Leave a Reply

